وبلاگ شخصی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،

نوشتن پروپوزال و کارهای پایان نامه،نوشتن مقاله تایپ و ترجمه،ی متون عمومی با قیمت توافقی پذیرفته میشود.
جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷ ب.ظ

معرفت شناسی...انسانها با امید بدون دلیل زنده هستند...

و حتی وقتی که سوسک ها رژه میرفتند هم خبر و آگاهی یا بصورت تخصص علم ندارد چه اگر میداشت آن صبحانه را دور می ریخت و ور مورد آخر --رامین از کجا میداند که به سر کار میرسد. و از سر کار به سلامتی به خانه اش بر مبگردد؟؟،،،.،؟؟؟؟؟.؟؟... در همه ی اینها نشانه ای هست و آن   بی_خبری انسان است. انسان از کجا میداند که فردا زنده می ماند و از کجا میداند که از روی  غذایش سوسکی رد نشده و از کجا میداندکه به سر کار میرسد  باز از کار ی سلامتی بر می گرددد؟؟؟؟؟!!!!! همه ی اینها از باور بدون دلیل. ناشی میشود.

ما از چیزی بر نداریم و فقط یک قوه ی محرک به نام امید  هست که به ما نیرو و انگیزه میدهد .

این امید به "بودن"  در آینده هست که در  جود ما می خرامد و این امید ها به هیچ مبنایی استوار نیست و بدون دلیل است . گویی از اول در درون مان بوده اند. .بدون دلیل امید دارم که فردا زنده هستم !!!!!!! با این مثال ساده‌تر حرف آن  سه فیلسوف بزرگ یونان که می گفت : معرفت یا علم سه شرط داشته باشد باور صادق موجه باید باشد.

با این توصیف و این مثال کوچک نقد ارایه شده به بزرگان ،گفته شد و هم مشخص شد که اولا امید بدون دلیل. در درون همه ی. ما نقش اساسی بازی میکند و دوم اینکه شرط سوم برآورده نمیشود . یعنی باور درست و صادق دارند ولی قابل توجیه و دلیل اوری  برای دیگران نیست. پس معرفت و علم به ای دیگران نیست فقط یک باور است برای خودش . شاید باور معرفت باشد برای خودش ولی از جهتی هم نمی توان باشد. مفصل است .

پ.ن پس خیلی وقت ها امید محرک عقل و اندیشه هست.

 

پس ندانسته  های ما اندک است . .

به گفتن نمیدانم عادت کنیم.

 

به امید امید داشته باشیم انگار معرفت شناسی هم راه به جایی نبرده است.

پس امید بپرورانید هر چند مثل قضیه سوسک و قندان و امید کاذب ما به سالم بودن قندها،، باشد . امید واهی هم گاها نجات آفرین و موثر است.



نوشته شده توسط ram
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
وبلاگ شخصی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،

رامین قلی زاده هستم.دانش آموخته ی فلسفه غرب دانشگاه تهران ودانش آموخته ی مقطع ارشد فلسفه ی دین در دانشگاه تبریز.
لطفا نظر بدهید تا این وبلاگ را درمسیر خوب و علمی تر هدایتش کنیم. ممنونم

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
و حتی وقتی که سوسک ها رژه میرفتند هم خبر و آگاهی یا بصورت تخصص علم ندارد چه اگر میداشت آن صبحانه را دور می ریخت و ور مورد آخر --رامین از کجا میداند که به سر کار میرسد. و از سر کار به سلامتی به خانه اش بر مبگردد؟؟،،،.،؟؟؟؟؟.؟؟... در همه ی اینها نشانه ای هست و آن   بی_خبری انسان است. انسان از کجا میداند که فردا زنده می ماند و از کجا میداند که از روی  غذایش سوسکی رد نشده و از کجا میداندکه به سر کار میرسد  باز از کار ی سلامتی بر می گرددد؟؟؟؟؟!!!!! همه ی اینها از باور بدون دلیل. ناشی میشود.

ما از چیزی بر نداریم و فقط یک قوه ی محرک به نام امید  هست که به ما نیرو و انگیزه میدهد .

این امید به "بودن"  در آینده هست که در  جود ما می خرامد و این امید ها به هیچ مبنایی استوار نیست و بدون دلیل است . گویی از اول در درون مان بوده اند. .بدون دلیل امید دارم که فردا زنده هستم !!!!!!! با این مثال ساده‌تر حرف آن  سه فیلسوف بزرگ یونان که می گفت : معرفت یا علم سه شرط داشته باشد باور صادق موجه باید باشد.

با این توصیف و این مثال کوچک نقد ارایه شده به بزرگان ،گفته شد و هم مشخص شد که اولا امید بدون دلیل. در درون همه ی. ما نقش اساسی بازی میکند و دوم اینکه شرط سوم برآورده نمیشود . یعنی باور درست و صادق دارند ولی قابل توجیه و دلیل اوری  برای دیگران نیست. پس معرفت و علم به ای دیگران نیست فقط یک باور است برای خودش . شاید باور معرفت باشد برای خودش ولی از جهتی هم نمی توان باشد. مفصل است .

پ.ن پس خیلی وقت ها امید محرک عقل و اندیشه هست.

 

پس ندانسته  های ما اندک است . .

به گفتن نمیدانم عادت کنیم.

 

به امید امید داشته باشیم انگار معرفت شناسی هم راه به جایی نبرده است.

پس امید بپرورانید هر چند مثل قضیه سوسک و قندان و امید کاذب ما به سالم بودن قندها،، باشد . امید واهی هم گاها نجات آفرین و موثر است.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.