وبلاگ شخصی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،

نوشتن پروپوزال و کارهای پایان نامه،نوشتن مقاله تایپ و ترجمه،ی متون عمومی با قیمت توافقی و مشاوره تحصیلی و تدریس زبان.09100560571

وبلاگ شخصی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،

نوشتن پروپوزال و کارهای پایان نامه،نوشتن مقاله تایپ و ترجمه،ی متون عمومی با قیمت توافقی و مشاوره تحصیلی و تدریس زبان.09100560571

وبلاگ شخصی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،

رامین قلی زاده هستم.دانش آموخته ی فلسفه غرب دانشگاه تهران ودانش آموخته ی مقطع ارشد فلسفه ی دین در دانشگاه تبریز.
لطفا نظر بدهید تا این وبلاگ را درمسیر خوب و علمی تر هدایتش کنیم. ممنونم

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۹
بهمن ۹۸



#پاسخی #کوتاه  #مجمل به #دکترسروش_درباب_بحث_های_همجنسگرایان_اخلاق_وحق
#چالش_اخلاق_و_حق
#ایا_حیوان_ناطقیم_یاحیوان_مکلف_یاحیوان_محق؟
اخیرا فایل سخنرانی ای از #دکترسروش گوش دادم که در مورد همجنس گرایان و اینکه آیا آنها حق دارند که قیام کردند تا حق خودشان را استیفا کنند یا نه؟؟؟ و اگر حق دارند پس تکلیف اخلاق چه میشود؟چه بلایی سر اخلاق می اید؟؟
البته خود دکتر اظهار میکنند که این مساله، مساله جدیدی هست و هنوز به نتیجه ای نرسیده اند.
نکته بعد که می گویند این است در ایران انسانها بیشتر خودشان حیوان مکلف میدانند حیوان محق.تکلیف را بنوعی با اخلاق بصورت مسامحه ای میتوان برداشت کرد که یکی گرفته است.و بنوعی اخلاق را در برابر حق قرار میدهد چون وقتی همجنسگرایان حق خودشان را بگیرند در مورد تکلیف و سرنوشت اخلاق نگران هستند!!با اینکه خودشان تاکید میکند که حق مداری و خود را صاحب حق دانستن. یکی ار فرزندان عصر جدید است.ولی باز جانب اخلاق و تکلیف را میگیرند برخلاف گفته ی خودشان.ینی جانب حق را بگیرند بدون پیش فرض یا طرف یکی را بگیرندآنگاه دنبال حقیقت نیست.
پاسخی که به ایشان شایسته است داده شود در مورد حق و اخلاق و چالش انها،در ابتدا سوالی باید پرسید : .....آیا این چالش واقعا وجود دارد ؟؟ برای پاسخ باید کمی از تاریخ استفاده کنیم. اخلاق هرجامعه از فرهنگ و رفتار آدمیان آن اجتماع ناشی می شود. روزی بود که امام محمدغزالی عفاف در مورد زنان را این میدانست که زنان نه مرد غریبه را ببینند و نه مردان غریبه اورا بینند.این مفهوم و مصداق حاصل از آن محصول آن عصر بود ولی در طی گذشت سالها و قرون مصادیق مفاهیم تغییر یافت و معنای عفاف الان چیز دیگری هست.
پس یک قاعده بدست اوردیم: مفاهیم در طول زمان مصادیق متفاوتی کسب میکنند به اقتضا زمان و مکان.بنظر می آید که دکتر سروش نباید دل نگران باشند و این چالش یک چالش توهمی است. چون وقتی #جان #آدامز در نامه ای به دوستش نوشته بود که: مساله یک حق آغاز شد ولی پایانی برای آن نمی شود متصور شد.
ااخلاق ها در طول زمان عوض میشوند و یعنی #ریزش_ها_و_رویش_ها داشته اند و دارند.و در آینده نزدیک و حتی دور هم باز الآن حاکم کنونی ریزش و رویشی خواهد داشت براساس حق های حاصل شده و مفاهیم خلق شده و در یک کلام با تکامل رشد فکری بشر.
بنابر این نمیتوان گفت که بین اخلاق و حق چالش وجود دارد .و هر گروهی آزاد هستند که به استیفای حق خودشان قیام کنند حتی همجنس گرایان و حتی زنان در عربستان و ..... و این ها هیچ تضاد و منافاتی با اخلاق و تکلیف یا وظیفه یا دینی ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۸ ، ۱۹:۰۸
ram
۱۹
بهمن ۹۸

#انسانها_با #امید #بدون #دلیل #زنده #هستند.

با مثالی بهتر توضیح داده میشود:

رامین شب می خوابد تا فردا سرکار برود. صبح از خواب بیدار میشود و صبحانه میخورد قبل از صبحانه دست و صورت میشوید در این حین. دو تا سوسک از روی محتویات صبحانه رژه می روند. بعد میاید و می نشیند و غذایش را با چنان ولعی میخورد تا سر کار کم نیاورد . و می رود محل کار .... #نکته ی اساسی این است که وقتی را مین شب میخوابد برنامه برای فردا می ریزد ولی نمیداند که شب را به صبح می رساند یا نه؟؟؟!!!!! و حتی وقتی که سوسک ها رژه میرفتند هم خبر و آگاهی یا بصورت تخصص #علم ندارد چه اگر میداشت آن صبحانه را دور می ریخت و ور مورد آخر --رامین از کجا میداند که به سر کار میرسد. و از سر کار به سلامتی به خانه اش بر مبگردد؟؟،،،.،؟؟؟؟؟.؟؟... در همه ی اینها نشانه ای هست و آن  # بی_خبری انسان است. انسان از کجا میداند که فردا زنده می ماند و از کجا میداند که از روی  غذایش سوسکی رد نشده و از کجا میداندکه به سر کار میرسد  باز از کار ی سلامتی بر می گرددد؟؟؟؟؟!!!!! همه ی اینها از #باور #بدون #دلیل. ناشی میشود.
ما از چیزی بر نداریم و فقط یک قوه ی محرک به نام #امید  هست که به ما #نیرو و #انگیزه میدهد .
این امید به #بودن  در آینده هست که در  جود ما می خرامد و این امید ها به هیچ مبنایی استوار نیست و بدون دلیل است . گویی از اول در درون مان بوده اند. .بدون دلیل امید دارم که فردا زنده هستم !!!!!!! با این مثال ساده‌تر حرف آن  سه فیلسوف بزرگ یونان که می گفت : #معرفت یا علم #سه #شرط داشته باشد #باور #صادق #موجه باید باشد.
با این توصیف و این مثال کوچک نقد ارایه شده به بزرگان ،گفته شد و هم مشخص شد که اولا امید بدون دلیل. در درون همه ی. ما نقش اساسی بازی میکند و دوم اینکه شرط سوم برآورده نمیشود . یعنی باور درست و صادق دارند ولی قابل توجیه و دلیل اوری  برای دیگران نیست. پس معرفت و علم به ای دیگران نیست فقط یک باور است برای خودش . شاید باور معرفت باشد برای خودش ولی از جهتی هم نمی توان باشد. مفصل است .
پ.ن پس خیلی وقت ها امید محرک عقل و اندیشه هست.

پس ندانسته  های ما اندک است . .
به گفتن نمیدانم عادت کنیم.

به امید امید داشته باشیم انگار معرفت شناسی هم راه به جایی نبرده است.
پس امید بپرورانید هر چند مثل قضیه سوسک و قندان و امید کاذب ما به سالم بودن قندها،، باشد . امید واهی هم گاها نجات آفرین و موثر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۸ ، ۱۸:۵۶
ram
۰۴
بهمن ۹۸

با سلام خدمت دوستان عزیز و اربابان معرفت

 

دوستانی که تمایل داردند درباب فلسفه و خصوصا فلسفه غرب مطالعات منظم داشته باشند و به اصطلاح علمی یک سیر مطالعاتی داشته باشند و بر اساس آن پیش بروند لطفا به شماره تلفن من پیام دهند یا در واتساپ پیام بدهند .

 

من از روش جدید و تازه ای برای افزایش بهره وری و افزایش دو سه برابری خواندن و دریافت اطلاعات در کمترین زمان بر اساس همان لیست کتابها بهره می برم چون این روش را دو سال است به دانشجوها در قالب ورکشاپ ارایه داده ام.

کسانی که مایل هستند یا پیامک کنند یا در واتس آپ پیام بدهند.

ممنون و تشکر

09100560571

رامین قلی زاده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ بهمن ۹۸ ، ۰۳:۴۷
ram