ابزار وبمستر

وبلاگ رسمی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،فلسفه،دین،تفکرات جدید، فیلم های فلسفی

نوشتن پروپوزال و انجام کارهای پایان نامه و نوشتن مقاله تایپ و ترجمه ی متون عمومی و بیشتر همه آنها در حوزه ی علوم انسانی با قیمت توافقی پذیرفته میشود. لطفا کامنتتون یادتان نزه

وبلاگ رسمی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،فلسفه،دین،تفکرات جدید، فیلم های فلسفی

نوشتن پروپوزال و انجام کارهای پایان نامه و نوشتن مقاله تایپ و ترجمه ی متون عمومی و بیشتر همه آنها در حوزه ی علوم انسانی با قیمت توافقی پذیرفته میشود. لطفا کامنتتون یادتان نزه

قصاص -دادگاه و مکافات عمل و عادلانه بودن آنها

ram | يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر

چند روزیست که به دادگاه و قضاوت و قصاص فکر میکنم. قاضی باید بی طرف و به دور از احساس باشد و درست و عقلانی حکم دهد. قصاص هم مربوط به طرف خاطی باید باشد.مثلا من که کسی را ضرری رسانده ام ،،فاعل منم و قصاص باید در مورد من صورت گیرد.

به نظرم عادلانه ترین صورت همین هست.

 

اما دادگاه و قصاص و جریان دیگری نیز هست که ن میدانم اسمش را چه بگذارم؟! قاضی #نامتشخص و دور از دسترس و جریان تعطیل و در عین حال من حبل الورید هست.

 

 

ظاهرا بی طرف و سریع الحساب .

همان ماجرای بالا را که در مورد دادگاه و قصاص در عالم بشری را گفتم را به یاد آورید .

 

فاعل من ،به کسی ضرر می رسانم اما در عین حال به جای اینکه از فاعل قصاص مستقیم گرفته شود ،،،بجایش پسر،دختر ،مادر یا یکی از بستگان را مجازات میکند تا فاعل سر عقل بیاید ... من که قصاص عالم بشری را عادلانه نه میبینم.

ولی بین این دو قصاص و تنبیه کردن به نظرتان کدام عادلانه تر است؟؟؟ قصاص مستقیم فاعل یا قصاص غیر مستقیم فاعل؟؟؟ و نیز

 

کدام دادگاه بهتر است و عادلانه تر است ؟ اگر دادگاه بشری نا عادلانه هست آیا میشود آنرا دادگاه نامید؟ یا قصاص و دادگاه الهی نا عالانه است چگونه میشود آنرا توجیه کرد و بدان معتقد بود؟؟؟

 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.