وبلاگ شخصی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،

نوشتن پروپوزال و کارهای پایان نامه،نوشتن مقاله تایپ و ترجمه،ی متون عمومی با قیمت توافقی و مشاوره تحصیلی و تدریس زبان.09100560571

وبلاگ شخصی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،

نوشتن پروپوزال و کارهای پایان نامه،نوشتن مقاله تایپ و ترجمه،ی متون عمومی با قیمت توافقی و مشاوره تحصیلی و تدریس زبان.09100560571

وبلاگ شخصی رامین قلی زاده ارشد فلسفه دین،

رامین قلی زاده هستم.دانش آموخته ی فلسفه غرب دانشگاه تهران ودانش آموخته ی مقطع ارشد فلسفه ی دین در دانشگاه تبریز.
لطفا نظر بدهید تا این وبلاگ را درمسیر خوب و علمی تر هدایتش کنیم. ممنونم

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
۱۶
شهریور ۹۷

پارساباد

جنابان مسئولین آژیرها برای کدامتان به صدا در می آید.......


روزی روزگاری شهری پدید آمد به  نام پارس آباد که این شهر در برهه هایی شاهد اتفاقاتی شده است که آدمی انگشت به دهان می ماند و عقل آدمی هنگ میکند که چرا؟ چرا این گونه شد؟ چرا اینگونه می کنند؟ مگر میشود که شکم ها اینقدر جا داشته باشد؟ به برخی از این اتفاقات و بی توجهی ها سعی میکنم در این مقال اشاره کنم.
 پرده ی اول: از زمانی تا همین اواخر همه ی ساکنان آن  شهر در شرکتی کار میکردند . شرکت مذکور شرکتی بود چند منظوره و هم تولید میکرد و هم صادر میکرد و وضع اقتصادی شرکت و منطقه ی مغان عالی بود این شرکت از لبنیات تا میوه جات و ....  تولید و صادر میکرد و کارکنانش هم چندین هزارنفر بودند و حقوق مکفی نیز میگرفتند و راضی نیز بودند و بقولی تنها شرکتی بود که مردمان این شهر را حمایت میکرد و همه در آن به نوبت کار میکردند. 
اما مسئولین محترم و رییس شرکت مذکور و نیز نماینده ی ترک زبان که در مجلس نمی تواند فارسی صحبت کند کفایت لازم برای نگه داشتن شرکت رانداشتند.  چرا شرکت را به نصف قیمت یکی از زمین های ان شرکت به عزیزانشان دادند.   شیطان وسوسه ی بدی در ذهن می اندازد که خدایی نکرده همه ی این مسئولین و نماینده دست به یکی کرده اند تا این شرکت را بفروشند و سهم هارا درجیب مبارک بگذارتد. البته این یک وسوسه ی فکر هست. 
مردم مغان خواستار توضیح از مسولین مربوط و نماینده هستند که به چه دلیل موجهی این شرکت را به باد فنا داده اند؟ جالا که این شرکت را داده اند در عوض چه چیزی آلترناتیو آن شرکت خواهد شد ؟ البته اگر آلترناتیوی وجود داشته باشد .
مسولین گرامی مردم از این اقدام ناراضی هستند و خواستار توضیح و جایگزین. برای مثال توضیح در مورد کشت و صنعت و بلاتکلیفی 10 ساله کارخانه ریسندگی پارس آباد.



پرده ی دوم : بی پرده بگویم که شکم و جیب مسولین انتها ندارد دلیل این ادعا شهردار  وشوراهای سابق هستند. بقول محمد تقی بهار شاعر پر آوازه که می گفت " من نمی گویم که مرا از قفس ازاد کنید/ فقسم برده به باغی و ذلم شاد کنید" حال بی پرده میگوییم مسئولان محترم " ما نگوییم که شکمتان را پرنکنید/ بل پر بکنبد اما کارهم بکنید" مگر اخر و عاقبت خورو خوراک بیشتر از توان را نمیدانید والله  دکتر هم میگویید خوراک اگر زیاد بخورید انهم ضرر دارد حداقل به فکر خودتان باشید تا با وثیقه بیرون نباشید .چون فردا روز چگونه سرتان را بلند خواهید کرد. و مردم را  آنقدر فریب داده اید که نمی دانند به چه کسی اعتماد کنند . خلاصه بخورید جهنم وضرر ولی کار بدرد بخور هم انجام دهید لطفا. ممنون می شویم واقعا.
پرده سوم : نمیدانم که آیا کل شهرستان پارس آباد فقط خیابان جلوی شهرداری است که انقدر تمیز است و سطل اشغال و زیبا هست؟ جاهای دیگر جزء شهر حساب نمی شوند؟ ایا شهردار محترم از وضع معابر و خیابان ها و کوچه های نقاط مختلف شهر خبر دارند؟ مگر بودجه ندارید ؟ این بودجه را چه کار میکنید و خرج چه چیزی میکنید که ما خبر نداریم؟ چرا هر شهرداری که میاید فقط بلوارهارا رنگ میزند و تمام میشود کارش؟ شهر سطل آشغتل میخواهد ، شهر یک مجتمع ورزشی ، مکانی برای مطالعه ، مکانی برای کارهای فرهنگی و هنری ، مکانی برای آزاد کردن انرژهایشان میخواهند و شهر ما در حسرت یک شهر بازی چه برای کودکان و چه برای نوجوانان و جوانان مانده است متاسفانه ! هز گاهی چند مقدار خاک و کاشی میریزند کنار پارک ها و الله و اعلم که چقدر و چند برابر فاکتور میکنند. اگر قصد کار کردند داشتند در مدت حداقل یک سال یک شهربازی خوب تحویل مردمی که این مسولان را انتخاب کرده اند میدادند ولی حیف که نمک را نمی شناسند ....
  اگر یک کارشناس درست و حسابی بیاوریم و گارشناسی کنند خواهند گفت که " آقا لطفا در این شهر رو ببندید بروید پی کارتان و مسئولان رو به کار چوپانی که شغل انبیا بوده است خواهند برد". مسئولان محترم این ها آژیرهیی هست که برای شما به صدا در می آید . این ها آژیر خطر برای شماست.
پرده چهارم:  قرآن کریم میگوید قتل یک انان بیگناه و بدون دلیل قتل همه بشریت است و نیز بالعکس ، نجات یک نفر از مرگ نجات بشریت است. 

نماینده ی محترم که موقع انتخابات غذا و پولها خرج میکردید تا برای مردم کار کنید پرده ی اول  تا سوم که مردود شده اید. بیاییم پرده ی چهارم را واکاوی کنیم. 
قرار بود در منطقه بیمارستان مجهزی ساخته شود ؟ نماینده محترم چرا پیگیر نیستید؟ شهردار محترم چرا در اتاق ات نشستی؟  بیست و اندی سال است شهر پارس آباد با همین خیابان ها دارد زیست میکند. قبلا این خیابان ها جواب میدهد اما الان نه! شهردار فرماندار شوراهای محترم نهادهای مربوطه اقایان محترم امام جمعه محترم شهر مغان نیاز اساسی و مبرمی به یک نقشه ی شهری جدید دارد تا عرض خیابان ها بیشتر شود. تعالبته خودمانیم مردم هم بی تقصیر نیتند همه ماشین دارند و هرکدام با ماشین خود به داخل شهر می ایند که باید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در بین مردم گسترش بدهیم. 
اینکه می گویم منطقه نیاز اساسی به یک نقشه راه سازی و جاده کشی جدید دارد و تغییرات اساسی یابد ایجاد کرد این سخن خیلی مهم و حیاتی است چون در این طرح میتوانید حداقل کناره های خیابان را که برای پارک ماشین ها در نظر گرفته اید بصورت یک مسیر ویژه برای آمبولانس ها ،آتش نشانی ها و ماشین های انتظامی در نظر بگیرید . اگر فردی در وضعیت وخیم در آمبولانس هست و در پشت ماشین ها در خیابان امام با خیابان کوچک که در دوطرفش ماشین ها پارک شده استو اگر شانس بیاورد که  شخصی دوبله پارک نکند با هزار مکافات راه سی ثانیه را در عرض پنج دقیقه می رود که این زمان برای بیمار خیلی مهم اشت شاید اگر پنج دقیق زودتر به بیمارستان منتقل شود نجات یابد! حال این عدم طراحی شهری و خط ویژه ی سریع السیر که منجر به فوت شخصی بخاطر بی توجهی مسولان است به گردن کیست ایا نمیتوان  علت درکذشت آن شخص را به گردن مسولین و مردمی که بصورت تک سرنشین بیرون میایند بیاندازیم؟؟!!


پرده ی پنجم و آژیر خطر پنجم: شهرار محترم ایا از ماموران سد معابر خودت خبر داری ؟ نمی خواهم اطاله ی کلام کنم اصل مطلب را می گویم. مسولین سد معابرتان خرج زندگی شان را رایگان از مردم میگیرند و پولش رانمیدهند بعبارتی پول زور میگیرند تا اذیت شان نکنند . این حرف باسند و ندرک گفته میشود. اگر یادتان هست آقای بیگدلو قهوه خانه هارا پلمپ کرده بود و من به خوب و بد بودن کارش کاری ندارماما همین مامورین سد معبر در قهوه خانه ها یا کا فه ها بصورت علنی قلیان میکشند و قانون شکنیالبته این قانون شکنی دوطرفه ست .
چرا باید این اقایان مامور سد معبر از مردم و کاسبان بخاطر اینکه اذیتشان نکنند تا ینر و وسایلی که در بیرون میگذارند پول بگیرندیا وسایل بگرند به بهانه نسیه ؟!!!!!! چرا شهردار خبر ندارد ؟ اگر خبردارد و کاری نمی کند که هیچ همگی شریک هم هستید  و اگر خبر ندارد باز هم مقصر است و کفایت لازم راندارد . 
پرده ی ششم : حداقل سالی یک بار شهر دار و فرماندار و رییس سپا در یک سخنرانی عمومی در سطح شهر بیایند و عمکرد گذشته را شرح دهند و عملکرد آبنده را بگویند و این به قول حاج احمد متوسلیان( جاویدالاثر) " این حق مردم است که بداند سپاه یا سایر نهادها پول و بودجه هارا برای چه صرف کرده اند و برای چه صرف خواهند کرد« این سخن بصورت شنیداری و مستند از خود حاج احمد متوسلیان در یک کاست نوار در کردستان در مسجد شهرهای کردستان ایراد فرموده بودند ذکر کردم.» این حق مردم است که بدانند مالیات و عوارضی که میدهند صرف چه چیزایی میشود. درسال یک بار آنهم در حد دو ساعت چیزی خیلی سختی نیست و اتفاقا محبوبیت آنها را بیشتر میکند. شهردار محترم خلاصه اینکه مامورین سد معابرتان مثل زالو خون مغازه داران ،دست فروشان و خون کسانی که بر روی فرغون میوه و ... میفروشند را می مکنند.هرچه سریعتر رسیدگی کنید به این مامورین وظیفه نشناس راو همانگونه که گفتم سند تصویریش هم موجود است.
پرده ی آخر آژیر خطر برای مردم: مردم شریف مغان ، چند بار از فرزندان خودمغان برای پست های مهم انتخاب کرده اید؟ ایا ثمره ای هم دیده اید؟ ایا پرسیده اید که آیا فرق دوفوریت و یک فوریت را میدانند؟ مردم عزیز مغان چرا به افرادی که بی سواد سیاسی هستند رای داده اید تا افرادی را منسوب کند تا مغان را به تاراج ببرند . در منطقه افرادی هست که سواد سیاسی و دانش سیاسی کاملی دارند .
مردم شریف مغان یک بار برای همیشه یک انتخاب درست بکنیم. انتخاب درست چگونه است؟  انتخاب درست اینگونه است که اگر شخصی امد و خودنمایی کرد پیش شما برای رای گرفتن فریب نخورید. لطفا با آگاهی کامل بگردیم تا فرد واجد صلحیت را پیدا کنیم و ما بخواهیم که بیاید و نماینده شود نه اینکه مثل بعضی ها ری را به زور پول و شام و هزاران کلک دیگر بگیرد ولی در طول چهار سال یک بار پشت تریبون نتواند فارسی صحبت بکند. افراد معدودی هستند که شایسته این مقام هستند ولی باز میهواهم تاکید کتن که برای این افراد این مقام ها خیای کوچک است اما چون سواد سیاسی و دانش روز بین المللی دارند و نیز مطالبه گر و دقیق هستند میتوانند این مغان را که به زور اکسیژن مصنوعی نفس میکشد را جانی دوباره ببخشد. 
                                           حانم به قدای آنکه او اهل بود
خلاصه ی مطالب این است که مسولین محترم یا از این اوضاع خبر دارید و کاری نمیکنید که مقصر هستید و گناهکار و یا اینکه بی خبر هستید که در ابن صورت دوبرابر مقصرید و کفایت سیاسی لازم رانداردچونکه از اوضاع جامعه عافل هستید و وقتی غافل هستید چگونه میخواهید کارکنید و بودجه را صرف کنیدو
سخن زیاد است ئ لیکن مجال دیگر می طلبد ......
همه ی این اتفاقات در منطقه ی مغان واقع در اردبیل اتفاق می افتد و مسولانش چپاتولگر هستند و سیر نمی شوند

دخو

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۶
ram

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی